catlak-tedavisi

Çatlak Tedavisi

Lazerle çatlak tedavisinin genelinde ciltte çatlak oluşumunun vücudun değişik bölgelerinde kilo artışı sebebiyle, derinin alt dokularında yoğun bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Derinin gerilmesi sonucunda ise derideki bazı hücrelerin ve kimyasal maddelerin ortaya çıkmasını tetikler. Bunun sonucunda ise alt derideki kollajen ve elastik lifler zarar görür.

Hamile bayanların karın ve göğüslerinde, vücut geliştirme yapanların omuzlarında, ergenlik çağında olan ve ani gelişen vücut bölgelerinde ve aşırı kilo artışlarında oluşabilmektedir. Ayrıca uzun süreli ağız yoluyla ve sürekli kortizon kullanımında vücutta kortizon üretilmesine neden olur ve deri çatlakları meydana gelir. Cilt çatlağı kadınlarda erkeklere oranla daha çok ortaya çıkmaktadır. Cilt çatlakları daha çok ergenlik çağındakilerini, hamile bayanları ve böbreküstü bezleri fazla çalışanlarda görülmektedir.

Cilt çatlamaları nasıl gözükür?

Cilt çatlakları pembe renkli olup, kaşıntılı ve çizgi şeklinde ortaya çıkar. Zamanla cilt çatlakları beyazlaşır. Bazı çatlaklar zamanla hafifleyip kaybolabilir. Hamilelerde karın ve göğüsler de fazla görülür. Ergenlik çağında olan erkeklerde koltuk altında, uyluk bölgesinde ve kuyruk sokumunda, kızlarda ise kalça ve göğüsler de fazla görülür. Ancak vücudun değişik bölgelerinde dizin arkasında ve üst kol gibi yerlerde de görülebilir. Uzun süreli kortizon kullanımında, cilt çatlağı daha derin, geniş bir şekilde ortaya çıkar.

Çatlak tedavisinde en etkili olduğu bilinen maddeler ciltte kollajen üretimini arttırarak etkili olmaktadır. Lazerle çatlak tedavisi ile birlikte özellikle A vitamini içeren kremler düzenli olarak 5 ve 6 ay kullanıldığında oldukça etkili olmaktadır. Bu kremlerin cildi tahriş etmesi nedeniyle gün aşırı veya haftanın belirli günleri kullanılması gerekmektedir. Lazerle çatlak tedavisi dışında A vitaminli kremler veya C vitaminli, meyve asitli, ve antioksidanlı kremler de kullanılabilir.

Cilt çatlak tedavisinde hangi lazerler kullanılır?

Cilt çatlaklarında lazer, ışık ve radyofrekans tedavileri oldukça etkili olmaktadır. Lazerle çatlak tedavisi özellikle fraksiyonel lazer ve radyofrekans en etkili sonuçlar sağlar. Bu tedaviler 3 veya 6 hafta ara ile en az 5-6 seans arasında yapılmalıdır. Lazerle çatlak tedavisi alınan yanıta göre tedavi seansları artırılıp azaltılabilir. Radyofrekans ile çatlak tedavisinden sonra uygulanan cihaza ve bölgeye göre deride 1 ile 10 gün süren kızarıklıklar ve kabuklanmalar meydana gelir. Cilt çatlaklarında lazer ve ışık sistemleri uygulanırken, esmer tenli kişilerde deride lekeler kalacağı için çok dikkatli olunmalıdır. Genel olarak, 10 yıla yakın olan çatlaklarda 25 seans uygulanırken, 10 yıl üzeri olan çatlaklarda ise 30 seanslık bir tedavi programı uygulanır.

Cilt yenileme yoluyla çatlak tedavisi yapan yöntemler nelerdir?

Cildi yenileyen dermaroller, ve kimyasal peeling gibi işlemler kollajen elastikiyetini arttırdığı için çatlak tedavisinde kullanılmaktadır. Bu tedaviler lazer-ışık-tedavileriyle birlikte ve dönüşümlü kullanılırsa çok daha başarılı sonuçlar elde edilebilir. Genel olarak yan etkisi olmayan yöntemlerden biridir.