Gençlik Aşısı

Gençlik Aşısı Nedir?

Kan damarlarından, iç organlara, ciltten eklemlere kadar vücudun her yerinde hyalüronik asit bulunur. Bebeklikte bol miktardayken, 30 yaşından itibaren hızlı bir şekilde azalmaya başlar. Azalması ile beraber cilt parlaklığını ve nemini kaybeder. Hyalüronik asit, 0 saf olarak üretilir. Yeni kullanım biçimi de cilt gençleştirmedir. Ciltte bulunan nem, esneklik ve hücre yenilenmesini sağlamakta olan kolajenlerin harekete geçirmektedir. Dışarıdan verilen saf hyalüronik asitler, kendi ile çapraz bağlanıp cildin altında uzun bir süre kalır. Cildin savunma sistemini de arttırarak, yaşlanmayı azaltır.

Saf olan asit, gençlik aşısı etkisi vermektedir. IAL sistemi ise Avrupa ve Amerika da yaklaşık olarak 5 yıldır kullanılan, güvenilir bir sistemdir. IAL, 20 yaşından itibaren bütün kişilere uygulanabilir. Hiçbir reaksiyona sebep olmaz. Yüzde, boyunda, ellerde sıklıkla uygulanmakta olan ve bu bölgelerde bulunan problemlerin çözülmesini sağlayan önemli etkileri vardır. En önemli kullanım alanları ise anti- aging'dir. Gençlik aşısı, alına, kaşın ortasına, göz çevresine, ağız çevresine, yüze, boyuna, dekolteye ve el üzerlerine uygulanabilir. Muayene koşullarında, lokal anestezi ile 1 saate tamamlanabilir. Oldukça pratik bir yöntem olmasına rağmen, kalıcı sonuçları vardır.

Gençlik Aşısı Hangi Sıklıkta Uygulanır ve Etkisini Ne Zaman Gösterir?

IAL sisteminde uygulanmakta alan gençlik aşısı 3 defa yapılır. Aşı 0-15-21. günlerde uygulanmakta ve olumlu etkileri 2. günden itibaren başlamaktadır. Cildin parlamasını ve ışıldamasını sağlar. Yıl boyunca 2 defa yapılması önerilir. Yılda 2 defa tekrarlanır ise etkisi daha uzun süre kalır. İlk aşının yapılmasından hemen sonra ciltte canlılık ve parlaklık görülür. 2. günden itibaren ciltte nemlenme artar. Cildin doku tonu kaliteleşir. Uygulanacak olan tedavinin tam sonucunun alınması hastanın durumuna göre de değişir. Aynı zamanda hastalar tedavi süresi boyunca bol miktarda su içmelidir. Sağlıklı beslenme de son derece önemlidir.

Gençlik Aşısı Zararlı Mıdır, Aşı Yaptırdıktan Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Kişilere uygulanan gençlik aşısı hiçbir yan etkiye sahip değildir. Fakat enjeksiyona bağlı olarak iğnenin etkisi ile çok ufak kızarıklıklar oluşabilir. Uygulama bittikten sonraki 2 saat içerisinde görülen tüm bu etkiler yok olmaktadır. İğneye yüksek hassasiyete olan kişiler de uygulanmamalıdır. Aynı zamanda hamile olan kişiler de yaptırmamalıdır. Genel anestezi ile yapılmadığı için anesteziye bağlı olan riskleri de yoktur.

Uygulama esnasında veya sonrasında risk oluşmasını engellemek için, uzman ve tecrübeli hekimler uygulamayı yapmadan önce oluşabilecek bütün riskleri tespit eder ve gerekli olan önlemleri alır. Gençlik aşısı doktorlar tarafından belirlenmekte olan bir tedavi yöntemi olduğundan dolayı, doktorların hastalarının konumuna göre yapılması gerekenleri detayları ile belirtir. Fakat genel olarak, uygulama sonrasında önerilen bol su içmek ve varsa sigara içki tüketimini azaltmaktır. Ayrıca cildin güneşten korunması için de gerekli olan tüm ürünler doktor tarafından belirlenip, kullanılması gerekir.