Hacamat

Hacamat ve Tarihi

Bu tedavi şekli, Hz. Muhammed (sav) zamanında ortaya çıkmıştır. Peygamberimiz bu tedavi şeklini bütün hastalar için tavsiye etmiştir. Bu tarihten sonra özellikle İslam Devletlerinin dünyaya yayılması ile birlikte, bu tedavi şekli bütün dünyaya yayılmıştır. 20 yy. Başlarına kadar bütün dünyada tedavi yöntemi olarak tercih ediliyordu. İlaç sanayisinin gelişmesi ile birlikte, bu tedavi şekli unutuldu veya yasaklandı. Osmanlı tıp literatüründe de hacamat yöntemi, en önemli yöntem olarak değer kazanmıştır. Unutulan bu yöntem, asırlar boyu insanlığa şifa dağıtmıştır.

Hacamat ve Özelliği

Kan alma tedavisi kategorisindeki bu yöntem, kandaki zararlı toksinlerin çıkarılmasında birinci derecede etkili bir yöntemdir. Vakum etkisi ile ağrılı bölümdeki bütün zararlı toksinler ve iltihaplar deri altına toplanmaktadır. Neşter yardımı ile deri altına toplanan bütün mikroplar çıkarılmaktadır. Hasta kan vereceği için bu tedaviye dinç gelmek gerekir. Cinsel ilişki, spor veya ağır işler, bu tedavi öncesinde iki gün süreyle terk edilmesi gerekir. Süt ve süt ürünleri tedavi öncesi tüketilmemesi gerekir. Hasta yemek yemeden gelmesi gerekir. Bel fıtığı, kireçlenme, migren, boyun fıtığı, ateşli hastalıklar, grip, soğuk algınlığı, sinüzit, bronşit ve benzeri birçok hastalığın tedavisinde tercih edilmektedir.

Tedavi kategorisinde tercih edilen bu yöntemin her hangi bir yan etkisi yoktur. İran’da 4 yaşındaki çocuklara da bu tedavi uygulanmaktadır. Ülkemizde ise 7 yaşından itibaren kan aldırma işlemi uygulanmaktadır. Yetişkinlerde kullanılan kupalarla küçükler için kullanılan kupalar farklıdır. Onlar için özel yöntem uygulanmaktadır. Metabolizmaları çok taze olduğu için çocuklarda yüzde yüz etki meydana getirmektedir. Özellikle algı bozukluğu, kaygı bozukluğu ve diğer psikolojik problemlerin tedavisinde çok etkili sonuçlar alınmaktadır.

Hacamat Tedavisinin Yan Etkisi Var mı?

Yan etkisi olmayan bu yöntemde her hangi bir ilaç kullanılmamaktadır. Hastanın yorgun gelmemesi ve kan inceltici ilaçları kullanmadan gelmesi gerekir. Bu kan alma tedavisini yaptıracak kişiler, uzman haccamın tavsiyelerine göre hareket ederek tedaviye gelmelidir. Natürel özelliği ile asırlar boyu bütün dünyada kullanılmış olan bu tedavi şekli, birçok hastalığa şifa olmaktadır. Hastanın bünyesine göre kan alınmaktadır. Bu nedenle her hangi bir zarar meydana gelmemektedir. Hijyenik ortam ve aletler, bu kategoride son derece önemlidir. Hastalığa neden olabilecek ortam ve malzemeler tercih edilmemesi gerekir.

Profesyonel kliniklerde, hijyenik ortamlarda yapılan kan alma işlemleriyle güven içerisinde kan aldırabilirsiniz. Kan alma işlemlerinde anestezi uygulanmamaktadır. Küçük çiziklerle kan çıkarıldığı için hafif acı hissedebilirsiniz. Tamamen doğal, narkoz kullanılmadan gerçekleştirilen bu tedavi yöntemi, birçok hasta tarafından büyük ilgi ile karşılanmıştır. Birçok hasta yıllarca kullandığı ilaçları bırakmıştır. Özellikle migren tedavisinde büyük başarılar elde edilmiştir. Natürel tedavi yöntemleri kategorisinde tercih edebileceğiniz en etkili yöntemlerden biridir. Hastalar için belli bir gün yoktur. Hasta olmayan kişiler de hicri takvime göre 17,19 ve 21. günlerde kan aldırabilir.