Kök Hücre

KÖK HÜCRE

Kök hücreler, insan vücudunun tüm hücrelerinin öncü formları olan hücrelerdir. Sizlerin isteğiyle uygun şartlar altında, vücudunuzdaki her tür hücreyi dönüştürebiliriz. Potansiyel olarak, kök hücreler, dönüşebilecekleri hücreleri içeren tüm organları tedavi edebilmektedir. Kök hücreler üç çeşittir, embriyo, göbek kordonu ve yetişkinlerin kökenlerine bağlı olarak üç tür kök hücre vardır.

Hastalıklar ve Tedavi

Kök hücreler, progenitör hücreleri olan kan hücreleri ve diğer doku ve bedensel organların farklı türlerdedir. Bu eşsiz özellik nedeniyle, kök hücreler, akut ve kronik lösemiler, anemiler, lenfomalar, miyelom gibi en az 70 ciddi hastalık ve kan sendromunun tedavisi için başarıyla kullanılmıştır. Dünya çapındaki büyük bilim merkezlerin de, kök hücre kullanımı konusunda geniş deneyime sahip olan farklı tıp araştırmacılar kök hücre faaliyetlerini genişletiyor ve yeni bir tıp alanı yaratmaktadırlar.

Bireyin kök hücrelerini kullanarak, eşsiz birçok farklı doku türüne evrimleşme yeteneği ile farklı nedenlerden dolayı hasarlı doku ve organları onarmak mümkündür. Kök hücre tedavilerimiz kalp ve damar hastalıkları, parkinson hastalığı, alzheimer hastalığı, kas hastalıkları, diabet, tümörler, omurilik yaralanmaları ile tüm müdahaleler yapılmaktadır.

Yaygın Tedaviler

En yaygın kök hücre terapilerinden biri, bir kişinin vücudundan birkaç kök hücre çekmek ve daha sonra bunları kök hücrelerin bir uzantısı olarak bilim insanlarımız üzerinde çalıştığı laboratuvarda büyük miktarlarda çoğaltan bir işlemi içermektedir. Bu şekil de yeterli sayıda kök hücre üretildiğinde, araştırmacılar kök hücreleri hastaya geri enjekte etmektedir.

Kanser Tedavisinde Yeni Yöntem

Kanser tedavisinin başka bir yöntemi, kanser hücrelerinin moleküler profili ile ilgilidir. Buradaki düşünce bilim insanlarımızın tümör hücrelerinin genetik özelliklerini tanımlamaları ve dominant geni spesifik belirteçlerini keşfetmeleri gerektiğidir. Tüm gerekli hücre içi seviyeler de bu bilgilerin elde edilmesi, genel olarak onkoloji ve tıbbın geliştirilmesinde yeni bir aşamaya girilmesi anlamına gelmektedir. Bununla birlikte, bu yöntemi başarılı bir şekilde geliştirmek için, bilim adamlarımız kanserli kök hücre hiyerarşisinin daha fazla denenmesinin ve bunları etkinleştiren veya devre dışı bırakan mekanizmaların gerekli olduğuna inanmaktadır. Size sunulan hizmetlerimiz de hücre tedavilerinin olumlu olmasını sağlamaktır.