akupunktur

Kulak Akapunkturu

Kulak zarı diyagramı, diğer adıyla akupunktur, vücudun diğer bölgelerindeki sağlık koşullarının tanı ve tedavisi için dış kulak yüzeyindeki noktalarının uyarılmasıdır. Kulak, beyin haritası keşifleriyle tutarlı bir vücut mikro sistemi tutar. Vücudun haritalarının beynin yüzeyinde veya duyusal korteksinde bulunduğunu tespit edildiğinde, aynı beyin haritasının aynı zamanda vücudun farklı alanlarına, mikro sistemlere ve özellikle de kesin olarak kulağa yansıtıldığı görüldü.

Baş ağrıları ve alerjilerden bağımlılıklara ve ağrı bozukluklarına kadar çok çeşitli durumların tedavisinde etkili bir yöntem olduğunu kanıtlamıştır. Akupunktur Asya tıbbı bağlamında gelişmesine rağmen, Batı Avrupa’da kulak akapunkturu uzmanlığı geliştirilmiştir.

Kulağın üzerindeki harita, temsil edilen anatomik, fizyolojik ve duygusal bedenin tüm ince detaylarıyla tersine çevrilmiş bir fetus şeklindedir. Kulağın dokusu benzersizdir ve duyma duyumuza ek olarak işlevlere sahiptir. Kulak, tam boyuta ulaşan ve konsepsiyondan yaklaşık 18 hafta sonra tamamen işlevsel olan ve gelişmekte olan embriyodaki 3 ana tipin (endo, ecto, mezoderm) her birinden dokudan oluşan birkaç anatomik yapıdan biri olan ilk organdır.

Uygulanan Kişilerde Nasıl Etkisi Olur?

Kulak zarı digramı vücut akupunkturu gibi bu yöntemin en erken kullanımı antik Çin’e kadar uzanır. Bugün bildiğimiz gibi akupunktur, kulağın vücudun tüm noktalarını ve daha ayrıntılı fizyolojik ve anatomik yazışmalarını tuttuğu görülmektedir. Bu noktaların uyarılmasının ağrı ve diğer semptomların hafifletilmesinde çok etkili olduğu kanıtlanmıştır. Kulak üzerinde bir kulak akapunkturu noktası aktif olduğunda, stimülasyon ve daha yüksek bir elektriksel iletkenlik üzerinde artan hassasiyet olarak ifade edilir. Bu, ilgili vücut dokusu veya fonksiyonundaki patolojiyi gösterir ve kulak akapunkturu yöntemini hastalıkların değerlendirilmesinde yararlı bir form haline getirir. Kulağın farklı bölgelerindeki doku, renk, cilt değişiklikleri, damarlar vb. sağlık durumunun göstergesi olabilir.

Hangi Malzemeler Kullanılmaktadır ve Nasıl Yapılır?

Kulak şekilli şema tedavisi, kulaktaki ilgili noktalara ve gerekirse vücut üzerine de ihtiyaç duyularak yapılır. Tek kullanımlık cerrahi paslanmaz çelik veya altın veya gümüş kaplamalı iğneler kullanılır. Deri altına sadece milimetre bazında yerleştirilirler. Küçük boncuklar – metalplated, manyetik veya vaccaria bantları – genellikle uzun süreli stimülasyon için yapışkan plaster ile yerleştirilir. Çocuklar iğnelenmez, bunun yerine lazer veya kulak boncukları ile tedavi edilir. İğneler tarafından tetiklenen tüm sinyaller, beynin belirli bir kısmı olan diensefalonu, ilgili vücut kısımlarına taşır. Vücut, bu komutlara kesinlikle itaat eder çünkü onlar doğrudan doğruya beyinden gelirler. Böylece kulak akapunkturu vücudun kendi kontrol merkezinden ve beyninden yararlanır.

Hangi Rahatsızlıkla İyi Gelir?

Rahatsız, ama tahrip edilmemiş organ işlevine kadar izlenen tüm hastalıklar, kulak ve vücut akupunkturu ile tedavi edilebilir: migren, uykusuzluk, depresyon, bağımlılıklar, hazımsızlık, otonomik semptomlar, çoğu ağrı ve inflamasyon koşulları. Bazı hastalar hemen rahatlamış hissederler, bazıları ise bir iyileşme fark etmeden birkaç gün geçmesi gerekir. Bazı insanlar tedaviden sonra havada yürüyormuş gibi hisseder ve neredeyse hepsi çok rahatlamış hisseder.