medical

Medikal Cilt Bakımı

Medikal Cilt Bakımı Nedir?

Cilt bakımı, cildin hijyeni ve tazelenmesi için gereken bir işlemdir. Bu işlem genel itibariyle kişisel bakım olarak evde, profesyonel olmayan ürünler yardımı ile günlük olarak yapılmaktadır. Medikal cilt bakımı ise bakım ve tazeleme uygulamasının profesyonel ürünler yardımıyla cilt problemleri de dahil olmak üzere çözümlenerek uzman kişi tarafından bir tedavi kapsamında ve mahiyetinde yapılmasıdır.

Cilt bakımı kadınlar tarafından düzenli bir şekilde yapılmalıdır. Çünkü cilt iç organları dış etkenlerden korumasının yanında görüntüsü ile de insanların gözlerine hitap etmektedir. Yaşın ilerlemesi bu sorunu doğuran önemli faktörlerin başında gelmektedir. İlerleyen yaş ile cilt kırışmaya ve yıpranmaya başlayabilir. Bu yaşlanma ve kırışma genel anlamda bakıldığında genetik bir durumun sonucudur. Yaşı ilerlemesine karşın yüzünde çizgi bile olmayan insanlar varken diğer yandan da erken yaşlarda kırışıklık problemi ile uğraşan birçok kadın mevcuttur. Fakat bu kırışıklıkların tek sebebi tahmin de edileceği üzere genetik sebepler değildir. Gerekli medikal cilt bakımı düzgün bir şekilde yapıldığı zaman cildi kaderin ellerine bırakmanın önüne geçmek oldukça mümkündür.

Medikal Cilt Bakımı Nasıl Yapılır?

Medikal cilt bakımında öncelikle temizleme işlemi yapılır. Ardından sırasıyla gözenek açma, siyah nokta ve yağ bezesi alma, sıkılaştırma, nemlendirme ve toparlama basamakları uygulanır. Medikal cilt bakımı tedavisinde ilk basamak cilt yüzeyini temizlemek ve ölü deri ile ölü hücreleri cilt üzerinden arındırma işlemidir. Ölü hücrelerin giderilmesi işlemi alttaki taze cildin ortaya çıkması ve daha tedavi anlamında bir işlem uygulanması için mühimdir. Bu adımların ardından gözenekler yumuşatılması ve genişletilmesi yapılır. Genişleyen gözenekler siyah nokta ve yağ bezelerinin çıkarılması için kolaylık sağlar. Bu işlem yapılırken buhar kullanılır ve bu şekilde deri üstünde herhangi bir iz kalmaması sağlanır. Ardından sterilize etme ve sıkılaştırma uygulamaları, nemlendirme aşaması yapılır ve medikal cilt bakımı bu şekilde sonlandırılır.

Medikal cilt bakımında bazı serumlar deri altında emilir ve sıkılaştırma işlemi için ek cihazlar gerekebilir. Bu işlem yaklaşık olarak 45 dakika devam etmektedir. Ciltteki siyah nokta ve yağ bezeleri yoğunluk ve sayı olarak çok ise süre 60 dakikaya kadar uzayabilir.

Medikal Cilt Bakımı Gerekli Bir İşlem midir?

Bu işlem insan cildi için oldukça önemli bir müdahaledir. Çünkü profesyonel cilt bakımı estetik açının da dışında öncelikle deri sağlığı için önemlidir. Bunun yanı sıra yaşlanma izleri de düzenli yapılan cilt bakımı sayesinde geciken bir yapıya kavuşabilir. Bu yaşlanma izleri, ince çizgiler, kollajen kaybı ve bu kayıplar mukabilinde gerçekleşen sarkmalardır. Bu tedavi ile yaşlanma belirtileri geciktirildiği gibi bazı cilt problemleri de tedavi edilebilir. Bu problemler arasında cilt lekeleri, cildin solgunlaşması, kuruması ve çatlaması, deri döküntüleri, aşırı yağlanma, akneler ve çok derin olmayan sivilce izleri bulunmaktadır.