Ozon Gençleşme

Ozon Terapi

Medikal ozon; ozon tedavisinde kullanılan bir maddedir. Daima saf ozon ve saf oksijenin karışımı biçiminde kullanılmaktadır. Uygulamaya bağlı olarak ozon karışımı 1 ve 100 µg/ml arasında değişmektedir. Ozon terapist ise ozon terapikonusunda eğitimli bir doktordur. Hastanın durumuna göre alacağı uygun dozu belirlemektedir.

Özellikleri ve Etkisi

Medikal ozonun bakteri öldürücü, mantar öldürücü, virüs çoğalmasını önleyici bir özelliği vardır. Ayrıca enfekte olmuş yaraların dezenfeksiyonunda ve bakterilerin ve virüslerin neden olduğu hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Ayrıca kan dolaşımını arttırmaya yarar. Dolaşımla ilgili bozuklukların tedavisinde de kullanılır. organik fonksiyonların yeniden canlandırılmasında ozonun çok etkisi vardır. Düşük dozlarda kullanıldığı zaman vücudun direncini arttırmaktadır. Diğer bir deyişle ozon bağışıklık sistemini aktive etmektedir ve ozon terapi ile oluşan bu aktivasyona cevap olarak vücudun bağışıklık hücreleri özel mesaj taşıyıcıları üretmektedir. Bunlar hastalıklara direnmek adına uyarılan bütün bağışıklık sistemi boyunca birbiri ile iletişim halinde pozitif değişiklikler yaratarak diğer bağışıklık hücrelerini haberdar etmektedir. Bu da medikal ozon, en çok bağışıklık sistemi zayıf olan hastalarda uygulanır. Özellikle çok başarılı sonuçların alınmasına yol açmaktadır.

Nerelerde Uygulanır?

Dolaşım bozukluklarının tedavisi uygulanmaktadır. Ayrıca virüslerin neden olduğu hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Örneğin karaciğer hastalıklarında hepatitler, uçuklarda uygulanır. Zor iyileşen enfekte yaralarda örneğin kol ve bacaklardaki açık yaralarda uygulanmaktadır. Bunun dışında kolit gibi bağırsak hastalıklarında, yanıklarda, haşlanmalarda, enfekte yaralarda, mantar enfeksiyonlarında uygulanmaktadır. Kanser tedavisinde ilave ya da tamamlayıcı olarak ozon terapi uygulanır. Bu tedavi bağışıklık sistemini güçlendirici olarak düşük dozlarda kullanılmaktadır.

Vücutta Nasıl Değişiklikler Olur?

Temiz ve daha yumuşak bir cilt görünümü ortaya çıkmaktadır. Hücreler yardımı ile dokulara giden kan dolaşımı hızlanmaktadır. Beyin fonksiyonlarını ve hafızayı güçlendirmeye yardımcıdır. Bağışıklık sisteminin güçlü olması sağlanmaktadır. Damarların yenilenmesi sağlanır, tansiyon hastalığı düzene girer. Kan ve lenf sistemi temizlenir. Depresyon sorunları ve sıkıntıyı rahatlatıcı özelliği olup depresyondan kaynaklı gerginliği gidermeye yardımcı olur. Hormonların ve enzimlerin üretimi normale döner. Eklem hastalıkları ve kas ağrıları iyileşir.

Ozon terapi bölgesel incelme metodu, vücudun göbek, kol ve bacak, bel ve basen bölgelerinde oluşan yağların eritilmesi için uygulanan yöntemdir. Tedavi ile bölgesel incelme sağlanabilmektedir. Bunun için sadece diyet yapmak yeterli değildir. Sebebi ise kilo vermek için yapılan diyetlerle birlikte hangi bölgelerde ne kadar kilo verileceğinin belirlenememesidir.

Genellikle genç insanlar spor yaparak bölgesel incelmeyi sağlayamıyorlarsa ozon terapi ile bölgesel incelme yöntemi ile hızlı sonuçlar elde edebilmektedirler. Bu metotta çok ince uçlu iğne ile problemli vücut bölgesine belirli miktarda periyodik aralıklarla ozon enjekte edilmektedir. Enjektenin edildiği ozonun etkisiyle vücutta oksijenizasyon artışları oluşmaktadır. Bunun sonucunda da kan akışında hızlanma, damarlarda genişleme, kollojen, elastin sentezi bölgesinde hızlanma oluşmaktadır. Böylece bölgede zayıflama görülmektedir. Bununla beraber genel cilt kalitesinde iyileşme ve elastikiyet artışları oluşur. Bu uygulama ile bölgesel incelme tedavisi yağ hücrelerini yok etmektedir. Yok edilen bölgede oluşan yağ hücrelerinin yerini zamanla bağ dokusu almaktadır. Bir iki ay sonra da bu bölgede sıkılaşma ve toparlanmalar görülmektedir.