sac-dokulmesi

Saç Dökülmesi Tedavisi

Sağlıklı kişiler tarafından günlük ortalama 50 ila 100 arası saç telinin dökülmesi normal kabul edilmektedir. Bu sayının üzerindeki saç dökülmesi problem olarak adlandırılmaktadır. Saç dökülme problemi başlarda saçlar taranırken, banyo esnasında veya uyandıktan sonra yastık üzerinde kalan saç miktarının çok olması ile tespit edilmektedir. İlerleyen zamanlarda ise saç tellerinde incelme, bölgesel açıklık olarak kendisini göstermektedir.

Saç dökülmesi erkek ve kadınlarda görülebilmektedir. Saç dökülmesi her iki cinsiyetteki kişiyi rahatsız etmektedir. Saç dökülmesine maruz kalan kişiler kendilerine güvenleri azalmakta, içine kapanık bir ruh haline bürünmektedirler. Estetik görünümün iyileştirilmesi yani saç dökülmesi tedavisi yapıldığında kişilerin yaşadığı psikolojik etkileri ortadan kaldıracaktır. Bu nedenle tedavi kişiler için hem estetik hem de psikolojik açıdan önem taşımaktadır.

Saç Dökülmesi Türleri ve Nedenleri

Saç dökülmesinde en çok karşılaşılan tiplerin başında gelen genetik faktörler nedeniyle olan dökülme türüdür. Bu tip dökülme yoğunlukla erkeklerde görülmekle birlikte çok az miktarda kadınlarda da görülebilir.

Saç dökülmesinin karşılaşılan bir diğer türü de kadın ve erkeklerde görülebilen saç kıran rahatsızlığıdır. Bu rahatsızlığın temelinde mantar ve bakterilerin saç köklerini zayıflatması yatmaktadır. Kısa süre de çok miktarda saç kaybına neden olacağından saç dökülmesi tedavisi zaman kaybetmeden yapılmalıdır.

Saç dökülmesinin nedenlerinden birisi de kişilerin yaşamış olduğu strestir. Farklı nedenlerden dolayı saç dökülmesi yaşanmasına stres de dökülme miktarını artırmaktadır. Hormonsal saç dökülmesi de rastlanan saç dökülmelerinden birisidir. Erkeklerde 40 yaşın üzerindeki kadınlarda ise hemen hemen her yaşta görülebilmektedir. Kişilerin yaşadığı rahatsızlıkların ve rahatsızlıkların tedavisi de saç köklerinin zayıflamasına neden olabilmektedir. Değişik dönemlerde görülebilecek vitamin ve mineral eksiklikleri de saç dökülme nedenlerinden birisidir.

Saç Dökülmesi Tedavisinin Yapılması

Saç dökülmesi göz ardı edilmemesi gereken sağlık sorunlarından birisidir. Bu nedenle saç dökülmesi tedavisi için erken teşhis ve tedaviye başlangıç başarıya ulaşmada önem taşır. Saç dökülmesi tedavisi yapılabilmesi için öncelikle dökülme türünün tespiti yapılması gerekmektedir. Bu konudaki uzmanlara başvurulması hedefe doğru giden ilk aşamadır. Uzmanlar tarafından yapılacak bir takım testler sonucu saç dökülmesinin nedenleri ortaya çıkacaktır. Ortaya çıkan nedene uygun olarak bir tedavi yöntemi önerilmektedir. Bu nedenle uzmanın önerdiği tedavi yöntemi uygulanmalıdır. Bu tedavinin etkisini artıracak bazı yöntemler ile saç dökülmesi tedavisi desteklenebilir. Bu destekler sağlıklı beslenme, saç banyosunda bazı ürünlerin kullanımı, harici etkiler olarak sayılabilir.Sağlıklı beslenme ile saçların güçlenmesini ve saç yapımına destek verecek vitamin ve mineral alımı sağlanabilir. Saçın yıkanması esnasında tedaviye destek verecek saç dökülmesini azaltıcı ve mevcut saçları güçlendirici şampuanların kullanılması da dökülme miktarını azaltacak tedbirler arasında yer almaktadır. Saçlar için zeytinyağı, hint yağı gibi yağlar saçları güçlendirerek saç dökülmesini azaltabilir. Saç derisine yapılacak masajda saç köklerinin uyarılmasında fayda sağlamaktadır.