sivilce

Sivilce Akne Tedavisi

SİVİLCE AKNE TEDAVİSİ

Derinin yağ oranı fazla olan bölgelerinde oluşan sivilceler her yaşta en çok şikâyet edilen cilt sorunudur. Yağlı ciltle doğru orantılı olan sivilce oluşumu daha çok ergenlikte gözükür fakat lekeleri yetişkinliğe kadar gider. Sivilce akne tedavisi medikal olarak giderilmezse lekelere yol açmaktadır.

Sivilceler Neden Olur?

Sivilce kıl kökünde bulunan bir iltihaplanmadan dolayı oluşur ve bunun çok fazla nedeni vardır. En başta vücudun yağ üretimindeki fazlalıktan kaynaklanır. Aşırı yağ üretimi yapan hormonlar ergenlik döneminde daha fazla çalışır. Bu durum akne oluşmasına neden olur.

Derideki mikropların birikmesi sivilce oluşumunun bir diğer nedenidir. Temizlenmeyen ve yağ birikiminin yoğun olduğu bölgelerde oluşan bakteriler sivilce oluşturur. Yağ ve kir biriktiği için tıkanan gözenekler hava alamayınca iltihabi reaksiyona neden olur. Bu duruma yaşanılan yerin hava kirliliği de eklenince temizlik önemli bir hale gelmektedir. Bu nedenle özellikle ergenlik döneminde yüzün günde en az iki kere tüm vücudun da bir kere sabunla temizlenmesi gerekmektedir. Bunun ardından sabah akşam cilt tipine göre nemlendirici kullanılmalıdır. Makyaj yaparken kullanılan fondötenler de cildin hava almasını engelleyip gözenekleri tıkadığı için sivilce oluşumuna etki edebilir. Makyaj yapılırken kullanılan malzemelerin temiz olmaması da cildin bakteri oranını etkiler ve iltihaplı sivilcelere neden olur. Sivilce akne tedavisi için oluşan bu etkenlere dikkat edilmesi gerekir.

Her hastalığın başında gelen stres sivilce oluşumunu da etkilemektedir. Çok fazla stresli olan kişilerde de sivilce görülmektedir. Stresin fazla olması yağ hormonlarının aşırı çalışmasını etkilemektedir. Yağ üretimi fazla olunca ciltte sivilce gözlemlenir.

En tehlikeli ve sivilcelerin yayılmasına neden olan davranış ise, çıkan sivilcelerin sıkılmasıdır. Sivilcelerin sıkılması halinde içindeki bakterilerin görünen kısmındaki çıkmaktadır fakat derinin altına kalan kısımdan mikroplar çevresine yayılmaktadır. Yayılan bakteriler çevresinde de sivilcelerin oluşmasına neden olur.

Sivilce Tedavisi Nasıl Olmalıdır?

Tedavinin amacı sivilceleri kurutup çıkma sıklığını minimuma indirmektir. Bir cildiye doktoruna başvurarak merhem kullanılmalıdır. Bunun yanında tahlil isteyerek, sonuçlarına göre gerekli görülürse hap tedavisi yapılabilir. Özellikle iltihaplı ve yaygın görülen sivilceler için doktorlar antibiyotik önerir. Kullanılan merhemler sadece sivilceli bölgeye değil tüm vücuda uygulanır. İlk haftalarda kuruluk etkisi olabilir, cilt temizlenmeye başladıkça bu etki azalır.

Eğer aşırı yağlanma ve düzensiz beslenme nedeni ile sivilce varsa doktorlar yağ oranını dengeye alacak bir diyet de uygulamaktadır.

Sivilce akne tedavisi sırasında cilt hassaslaştığı için dış faktörlerden çok kolay etkilenebilir. İncelen deride güneş lekeleri oluşabilir. Güneşten korunmak gerekmektedir. Cilt, temizleme jeli ile yıkandıktan sonra güneş kremi ile korunmalıdır. Güneş kremi cildin nem oranını dengeleyici özellik taşır. Kullanılacak kozmetik ürünlerinin sağlıklı ve cilt tipine uygun olması da tedaviyi tamamlayıcı nitelik taşır. Sivilce akne tedavisi her yaşta yapılabilir. Ama bunun öncesinde oluşma nedenlerinin önüne geçilmelidir.