Vücut Akapunkturu

Akupunktur, çok eski dönemlerden itibaren kullanılmakta olan Çin kökenli tedavi yöntemlerinden birisidir. Çin’de ortaya çıkan akupunktur, sonra Asya geneline, Uzakdoğu ülkelerine ve ardından da batı ülkelerine yayılarak tüm dünyada kullanılan ve tercih edilen bir yöntemdir. Kimyasal bir ilaç kullanılmadan uygulanan akupunktur, vücuda iğnelerin uygulanması ile geçekleştirilen bir tedavi biçimidir. İğnelerin uygulanmasıyla vücutta sorunlu olan bölgeler uyarılarak, enerjinin dengelenmesi sağlanmaktadır.

Akupunkturun Kullanım Alanları Nelerdir?

Birçok hastalığı tedavi etmek amacıyla kullanılabilen bir tedavi tekniğidir. Toplum genelinde, en yaygın kullanım alanı olarak, kilo verme ve zayıflama amaçlı kullanımına rastlansa da, aslında farklı birçok alanda etkili bir yöntemdir. Romatizmal hastalıklar, ruhsal ve nörolojik sorunlar, ürogenital, solunum sistemi, alerjiler, gastrointestinal, kalp damar sistemi, deri, kulak, hormonal sorunlar ve ağız hastalıkları gibi çok yaygın bir uygulama alanı bulunmaktadır. Aynı zamanda; zayıflama, estetik ve kozmetik alanlarında da sıklıkla kullanılmaktadır.

Akupunkturun Uygulama Biçimleri

Akupunktur, vücut akapunkturu ve kulak akupunkturu olarak veya hem vücut hem kulak akupunkturu şeklinde birlikte uygulanabilmektedir. Vücutta bulunan enerji kanallarını harekete geçirmek ve uyarmak amacıyla kullanılan bu yöntemle; vücudun ihtiyacı olan ilacı, yine vücudun kendisinin üretmesi amaçlanmaktadır. Herhangi bir olumsuzluğu ve yan etkisi olmayan bu yöntemi, dileyenler ve ihtiyaç duyanlar rahatlıkla yaptırabilir.

Vücut Akupunkturu Nasıl Uygulanmaktadır?

Vücut akapunkturu, hafta genelinde 1, 2 veya 3 günlük seanslarla uygulanmaktadır. Vücut geneline iğnelerin takılmasıyla uygulanan yöntemde tedavinin niteliği, kişinin hastalığının türüne göre belirlenmektedir.

Vücut akapunkturu; sırt, boyun, eller, kulaklar ve daha vücudun birçok bölümüne uygulanabilen bir tedavidir. Bu tedavi yönteminde, öncelikle sorun yaşanan ve ağrıyan bölge tespit edilerek, ilgili bölgelere iğneler uygulanmaktadır. Uygulanan bu iğnelerle, vücudun uyarılması sağlanmaktadır. Akupunktur tekniğinde, en önemli unsur tedavi edilmesi gereken bölgeyi doğru tespit edebilmektir. Bölgenin tespitinden sonra, iğne tedavisine başlanmaktadır.Yapılan bazı çalışmalar, akupunkturun faydasını da gözler önüne sermektedir. Örneğin, akupunktur tedavisi uygulanan bir bölgeden alınan parçanın biyopsi sonucu değerlendirilmiş ve bölgedeki farklılık, akupunkturun faydasını ortaya koymuştur.

Vücut akapunktur uygulanması esnasında, iğnelerle yapılan uyarılar, vücudun tamamına iletilmektedir. Uyarıların iletilmesi ile birlikte, vücudun enerjisi dengelenmektedir. Bu durum böylece, uygulama yapılan kişiye etkili bir rahatlama sağlamaktadır. Vücut enerjisinin dengelenmesi sonucunda, hastalıkların da ortadan kalkması mümkün olmaktadır. Akupunktur tedavi yönteminde kimyasal bir ilaç kullanılmamaktadır ve yöntemin vücuda sağladığı çok fayda bulunmaktadır. Bu nedenle, sıklıkla tercih edilen tedavi yöntemlerinin başında gelmektedir.Vücudunda herhangi bir hastalık belirtisi, ağrı, sancı, sızı gibi belirtiler hisseden kişiler, akupunktur seçeneğini düşünebilir ve uygulama merkezlerinden destek alabilir. Fiziksel rahatsızlıklar dışında, ruhsal birtakım sorunlarda da uygulanabilmekte ve olumlu sonuçlar alınmaktadır. Vücuttaki tüm bölgelere uygulanabilen yöntemde, hissedilen ağrı ve acı minimum düzeydedir. Uygulama esnasında iğnelerin sadece uç kısımları vücudun ilgili bölgelerine temas ettirilmektedir. Bu nedenle tedirginlik yaratacak bir durum söz konusu olmamaktadır.